diumenge, 31 de gener del 2016

Fabiola: pastís de galetes / No bake cookies cake

Sembla mentida la capacitat que tenen determinats menjars per transportar-me automàticament a la infantesa... A vosaltres no us passa?

A mi em passa amb receptes com la de la mona valenciana que us ensenyava aquí o com la d'aquest pastís de galetes que la meva mare em feia pel meu aniversari. M'encantava...

Not 2 late to craft: Fabiola: pastís de galetes / No bake cookies cake

Tot d'un plegat, l'altre dia em va venir al cap i em vaig adonar que jo no l'havia fet mai. Així que li vaig demanar la recepta a la meva mare i m'hi vaig posar en un rampell. I sabeu què... Encara m'encanta! :D

Aquí us deixo la recepta. Animeu-vos que no cal ni engegar el forn!

Ingredients:

  • 200 g de galetes tipus Maria torrades (no daurades)
  • 125 g de mantega
  • 3 ous (separeu les clares dels rovells)
  • 3 cullerades de postres de sucre
  • 4 cullerades de postres de Cola-cao
  • 3 cullerades soperes de coco ratllat (i un parell més per decorar)
  • 1 got de llet
Not 2 late to craft: Fabiola: pastís de galetes / No bake cookies cake

Preparació:

  1. Munteu les clares a punt de neu i reserveu-les
  2. Poseu en un bol els rovells, el sucre, la mantega pomada, el coco ratllat i el Cola-cao. Barregeu fins que els ingredients quedin ben integrats.
  3. Passeu les galetes una per una per la llet tèbia (volta i volta perquè no es desfasin!). Unteu cada galeta amb una mica de la mescla anterior i aneu-les afilerant fins a esgotar-les.
  4. Remulleu el pastís de galetes amb un parell de cullerades de la llet tèbia, per garantir que no queda sec. Si us ha sobrat una mica de mescla, feu-la servir per cobrir el pastís de galetes.
  5. Cobriu el pastís amb les clares muntades a punt de neu. Decoreu amb una mica de coco ratllat i amb un polsim de cacau o uns encenalls de xocolata.
  6. Conserveu-lo a la nevera fins al moment de servir. I recordeu tallar-la en diagonal a les galetes!

Gràcies per la visita!

-----

There's some kind of magicin how certain dishes make me travel to my childhood... Does it happen to you too?

This feeling is particularly strong with recipes as the Easter bread I showed you here, or with the following cookies cake. My mother used to prepare it for my birthday and I loved it!

Not 2 late to craft: Fabiola: pastís de galetes / No bake cookies cake

Suddenly, it came to my mind last week and I realized I had never made it myself! So I asked my mother for the recipe and made one in a rush. And, know what? I still love it! LOL

Here you have the recipe. Give it a try, you don't even need the oven!

Ingredients:

  • 200 g plain cookies
  • 125 g butter
  • 3 eggs (yolks apart from whites)
  • 3 tsp sugar
  • 4 tsp cocoa
  • 3 tbsp grated coconut (and a couple more for decoration)
  • 1 cup milk
Not 2 late to craft: Fabiola: pastís de galetes / No bake cookies cake

Instructions:

  1. Beat the egg whites until stiff.
  2. Place in a bowl egg yolks, sugar, butter at room temperature, grated coconut and cocoa. Mix until well integrated.
  3. Dip the cookies in warm milk one by one (just in and out, you don't want them to be soaked in milk, belive me!). Spread a bit of the previous batter on every cookie and pile them.
  4. Coat the resulting cake with a couple tablespoons of warm milk, only to be sure it's moist.
  5. Frost the cake with the egg whites. Decorate with some grated coconut and cocoa or chocolate chips.
  6. Keep in the fridge until serving and remember to slice it diagonally to get the cut you see in the pictures!

Thanks for your visit!


 

 

4 comentaris:

  1. Ostres Raquel a casa s'havia fet però amb xocolata en pols!! Me l'apunto i el faré!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja m'explicaràs què tal ha quedat, doncs. A casa va volar!
      Molts petons!!!

      Elimina
  2. oooooh!!!!!!quina pintaaaa!!!molt be

    ResponElimina